
Angielski i niemiecki w gastronomii i hotelarstwie
Kursy językowe dla pracowników gastronomii
Program kursu języka angielskiego lub niemieckiego dla pracowników z branży gastronomicznej obejmuje następujące umiejętności językowe niezbędne do porozumienia się z zagranicznymi klientami oraz słownictwo z zakresu gastronomii:
- witanie klientów, przedstawianie się, przyjmowanie rezerwacji i udzielanie podstawowych informacji;
- opis restauracji/kawiarni/pubu, ich wyposażenia i sposobu funkcjonowania;
- serwowanie napoi: karta win, opisywanie drinków i ich rekomendowanie; przyjmowanie zamówień;
- prezentowanie menu, opisywanie potraw i ich rekomendowanie, przyjmowanie zamówień;
- wystawienie rachunków, ustalanie formy płatności, wyjaśnianie treści rachunku, żegnanie klientów;
- przyjmowanie skarg i uwag klientów, radzenie sobie z uwagami krytycznymi, rozwiązywanie problemów.
Kurs przeznaczony jest dla pracowników restauracji, kawiarni, barów i pubów; dla kelnerów i barmanów; osób pracujących w Polsce i pragnących wyjechać do pracy zagranicę i obejmuje 20 godzin lekcyjnych.
Kursy językowe dla pracowników hoteli
Program kursu języka angielskiego lub niemieckiego dla pracowników z branży hotelarskiej obejmuje następujące umiejętności językowe niezbędne do porozumienia się z zagranicznymi klientami oraz słownictwo z zakresu hotelarstwa:
- witanie klientów, przedstawianie się, rejestracja gości w hotelu i udzielanie podstawowych informacji;
- udzielanie informacji na temat usług oferowanych przez hotel, opis jego wyposażenia;
- przyjmowanie rezerwacji telefonicznie i udzielanie informacji;
obsługa poczty elektronicznej; - wystawienie rachunków, ustalanie formy płatności, wyjaśnianie treści rachunku, żegnanie klientów;
- przyjmowanie skarg i uwag klientów, radzenie sobie z uwagami krytycznymi, rozwiązywanie problemów,
- zagadnienia związane z rejestrem językowym i różnorodnością form grzecznościowych.
Kurs przeznaczony dla pracowników hoteli, pensjonatów i ośrodków wypoczynkowych o obejmuje 20 godzin lekcyjnych.